2020-ban folytatódtak a Mikroprojektek...

JANUÁR

A csoportvezető szemszögéből:

1. Átnézve a brainstorming cetlikéit markánsan megjelenik a Challange/Kihívás, a Competition/Verseny és a fizikai aktivitás igénye. Ezért kicsit kutakodok a neten és a társasjátékok között. Egy szerencsén alapuló ügyességi és véletlenszerűséget is beépítő játékcsomagban gondolkodom - szigorúan élvezeti és izgalmi szintek szerint keresek - minél egyszerűbb, minél kisebb költségvetésű eszköztárral - minél több emberre. Puding próbája az evés: próba challange-et kell velük tartani, és az alapján látjuk, hogy milyen játékelemek a megvalósíthatóak és az izgalmasak.

2.   Az interjúk kérdése: Bemenetként a Lino-it cetliket használjuk és meg kell kérdezni a körülöttünk lévőket, de kimenetként interjúztatni szeretnénk a játékosokat majd a megélt tapasztalataikról, erre konkrét csapat és haditerv kell.

3. Szabályok elkészítése - gamifikáció és játéktapasztalatok, ki tud ilyet a csoportban? 16

Januári eredmény:

Nati váratlanul küldött egy logótervet. A többiekkel kell dolgoznia ez ügyben - de nekem küldte. Szemmel láthatólag nem egyeztetett a többiekkel - Én a Csirke csapathoz irányítottam.... :)))

Január 16-án csak a lányokkal tartottunk egy Próbajátékot - részjátékokat lejátszottunk. (A fiúk boldogan mondtak nemet a részvételre - elrohantak a fiú koleszba.) Felvételt készítettünk a játékról - később felhasználható anyag lesz belőle. 17

Január 30-án, (mint a felnőttek), tartottunk egy meetinget, ahol konkrét feladatokra, konkrét határidőkkel, konkrét személyek vállalták el a munkát. Először lefényképeztük a kérdőjeleket, majd a kitöltött táblát. A gyerekek meglepően higgadtan, és mérlegelve döntöttek, és feszültség nélkül mondták ki, ha valakivel egyértelműen nem tudtak volna együttműködni. Tudatosan választottuk az élő - face to face megbeszélést, hogy az aktivitás vagy épp passzivitás tapasztalható legyen.18

Február

Február elsején megtartottuk a második Próbajáték-ot, immár nagyobb körben, bevonva a többi kollégistát - akik pusztán a játék öröméért vettek részt a februári kollégiumi műhelynap keretében. Party Game - nek hívjuk ezt a játékot, a "facebookos videóirodalom" alapján. 19

Az influenza leteríti néhány munkacsoport főnökét - de végül február 15-ig közös google drive dokumentumba összeadják a közös tudásukat, ötleteiket, tehát a csoportok aktívak.

Csoportfoglalkozás keretében  megbeszéljük az adatvédelmi és személyiség jog alapelveit, a digitális tartalmak etikus felhasználását, beszélünk a korrekt tájékoztatás fontosságáról.

Március

A Csirke Design csoport skiccei folyamatosan készülnek...

A videós csapat Filmora programmal vág, és próbálják a fiúk a két lány-főnök ötleteit megvalósítani.

Az interjús csapat veszi fel az interjúkat, legnagyobb meglepetésemre több felnőttel is önállóan beszélnek, és nyersanyagot elnézve teljesen komolyan veszik a feladatot.20

A diák-blogbejegyzéséért felelős csapat nem értette meg a feladatot: az interjúk anyagát írják le, mechanikusan. Újra el kell mondani nekik, hogy mi a feladat - sajnos a kiinduló pontot sem értették, nem nézték meg ezt a blogot. Kicsit elölről, a kályhától indulnak újra, de legalább indulnak, és csinálják.21

Két diák van, aki viccesen új "faktort" vezet be: Anett az unatkozási faktort, Lídia a lustasági faktort: mi mennyire unalmas, és mikor lehet pihenni? :)

A szabályok összeállítása Hunor és Réka - Hunor nem értette a feladatot, Rékával pedig egyszerűen nem egyeztetett. Az ő párosuk küzd a legnagyobb kihívással, nekik nehéz megtalálni a közös hangot. Ide mediátori segítség kell, hogy hatékony legyen a munkájuk.22

Március 13. Világjárvány - A suli bezár. 

Mi már nem változtatunk az eredeti elképzelésen, a gyerekek rajzolnak, videót vágnak, kisfilmet készítenek, blogbejegyzést írnak a háttérben. Ahogy rendeztük sorainkat és a digitális világra való átállásunk megvalósult - a saját filmjeinket szerkesztjük, töltjük fel. A digitális átállás nem kis feladat volt - hirtelen sokkal kevesebb időnk maradt. Ami egyértelműen lassította az utómunkálatokat, nem találkoztunk, a lelkesedés is alábbszállt, a tagok közötti kommunikáció teljesen más irányt vett. (Ennek valódi feltérképezése egy külön projekt lehetne. Szeptemberben egy régi-új csapat fog összeállni, és ismerős ismeretlenek leszünk egymásnak - s ezzel új lehetőségek nyílnak meg.)  A teljes játékcsomag szabálykidolgozása nem történt meg végül májusra sem, Réka és Hunor nem tudtak produktívan együttműködni - ezt a következő, együtt töltött tanév kihívásai közé tesszük. Az is a jövő kihívásai között lesz, hogy hogyan dolgozzuk fel azt, ha nem csináltunk meg valamit határidőre, s erről nem kommunikáltunk, nem egyeztettünk. A kudarc feldolgozása, értékelése, létének önmagunktól való hárítása és tagadása és az azt megelőző önreflexió lesz a következő alap, amiről indulni tudunk a karantén után.

© 2019-2020. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el